Vragen over een summerschool in Aan de Hei? FAQ’s!

Heb je nog niet alles gevonden wat je zocht? Misschien vind je hier de antwoorden.
Bellen of mailen kan natuurlijk ook, we helpen je graag!

Reservering

Wat is het verschil tussen een reservering en een optie?

  • Bij een optie bieden we het weekend nog steeds aan geïnteresseerden aan en benaderen we bij een tweede aanvraag degene die een optie heeft staan. Die heeft dan de keuze de optie te laten vervallen of om te zetten in een reservering.
  • Bij een definitieve reservering staat het weekend exclusief voor jou gereserveerd en bieden we dit weekend niet meer aan andere geïnteresseerden aan. Je bent dan een aanbetaling van 25% verschuldigd op basis van de minimale afname van 16 kamers (25% van € 6.400 exclusief BTW).

 

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

1. Bij annulering meer dan 16 weken voor aanvang, 25% van de overeengekomen prijs;
2. Bij annulering binnen 16 weken tot 8 weken voor aanvang, 50% van de overeengekomen prijs;
3. Bij annulering binnen 8 weken tot 4 weken voor aanvang, 75% van de overeengekomen prijs;
4. bij annulering korter dan 4 weken voor aanvang is de volledige overeengekomen prijs verschuldigd.

 

Overzicht van Aan de Hei

Aan de Hei bestaat uit twee monumentale boerderijen. Ze dragen de namen Boszaal en Heizaal en zijn aan elkaar verbonden middels een corridor.

Faciliteiten boerderij Boszaal

Begane grond:
• Grote ruimte (de Boszaal) met keuken van 95 m2
• Spa met sauna, behandelkamer en ontspanningsruimte
• Tafels, stoelen, audio/visuele apparatuur etc voor groepen tot 30 personen

Op de bovenetage:
• 12 eenpersoonskamers van 11m2 voor maximaal 12 personen met elk een eigen badkamer met douche, WC en wastafel.

Faciliteiten boerderij Heizaal

Begane grond:
• Grote ruimte/yogazaal/workshopruimte (de Heizaal) van 90 m2 met uitzicht over tuin en hei
• Ruime bibliotheek met zitgelegenheid, haard en kleine pantry-keuken van 65 m2
• Tafels, stoelen, audio/visuele apparatuur etc voor groepen tot 30 personen
• Een heerlijke grote bostuin die tegen de heuvel aan ligt

Op de bovenetage:
• 7 tweepersoonskamers van 16 m2 voor maximaal 14 personen met elk een eigen badkamer met douche, WC en wastafel.

De boerderijen zijn van binnen compleet gerenoveerd met behoud van oude elementen in de stijl van ‘serene eenvoud’. Een combinatie van eigentijds design & vintage en van alle gemakken voorzien: een gloednieuwe keuken, een sonos-installatie en vloerverwarming.

Hoeveel kamers heeft Aan de Hei?
In totaal hebben we 19 kamers, waarvan 12 eenpersoonskamers en 7 tweepersoonskamers.

 

Inchecken en overnachten

Hoe laat kan mijn groep inchecken?
Op maandag ben je welkom vanaf 13.00 uur.

Hoe laat is op vrijdag tijd om uit te checken?
Op vrijdag willen graag vanaf 9.00 de zalen en kamers weer vrij hebben. Mocht je langer willen blijven, laat het weten, dan kijken we wat de mogelijkheden zijn.

Kunnen de spullen dan op de kamer blijven tot die tijd?
In principe kan dat, tenzij we de kamers die avond nodig hebben. We laten het je dan weten.

Heeft elke kamer een aparte badkamer?
Ja, iedere kamer heeft een eigen badkamer met een douche en een wastafel. De eenpersoonskamers hebben een wc in deze badkamer. De twee-persoonskamers hebben een afzonderlijke wc. We hebben geen kamers met een ligbad.

Hebben jullie een extra grote kamer voor trainers of begeleiders?
Nee, alle kamers zijn even groot. Als je het als docent fijn vindt aan het einde van de gang te zitten, zijn de eenpersoonskamers 5, 6, 11 en 12  of tweepersoons 16 en 17 fijn. Eventueel zijn aparte ‘bedstedes’ in De Villa (ook op De Hoorneboeg) te huren op 5 minuten loopafstand.

Zijn handdoeken en bedlinnen aanwezig? 
Ja, die liggen voor je klaar, net als speciale hamamdoeken voor als je gebruikt maakt van de sauna.

Is er shampoo en douchegel?
Ja, die vind je in iedere badkamer.

 

Eten en drinken

Hoe is het geregeld met de catering?
Je kunt ervoor kiezen gebruik te maken van één van onze externe retreatchefs met wie we prettig samenwerken. Ook kun je je eigen kok meenemen. Over de tarieven hiervan bestaat een apart document dat je kunt opvragen bij ons.

Wat zijn voor deze kok het minimaal aantal deelnemers?
Dit wisselt per kok en kun je zelf afstemmen.

Is een koffie-apparaat aanwezig?
Ja, we hebben twee mooie espresso-apparaten. Voor het gebruik hiervan vragen wij € 5,- p.p.p.d..

 

Faciliteiten

Welke yogaprops zijn aanwezig?
We hebben 30 Manduka matten, blokken, bolsters, straps, oogkussentjes, dekentjes en meditatiekussentjes. Ook hebben we een aantal meditatiestoeltjes voor mensen die niet lang in een meditatiehouding kunnen zitten.

Is er een massagekamer? Welke materialen zijn daar aanwezig?
Ja, je vindt een aparte massagekamer in de spa/sauna ruimte. Daar is een massagetafel aanwezig met een hoofdsteun. Overige materialen kan de masseur of masseuse zelf meenemen.

Kan ik mijn eigen masseuse of masseur meenemen?
Ja, dat kan.

Is de sauna onbeperkt toegankelijk?
Ja, deze zit inbegrepen bij de huur.

 

Praktische info

Wat kan ik mijn deelnemers vertellen over de route naar De Hoorneboeg?

Je kunt je deelnemers deze link naar onze contactpagina toesturen en aangeven dat ze na aankomst op de parkeerplaats de bordjes moeten volgen naar Aan de Hei/Boszaal.

Als ze met het OV komen dan kunnen ze vanaf een NS station (Hilversum of Hollandse Rading) het laatste stukje fietsen met een OV-fiets óf vanaf NS station Hilversum een taxi of bus nemen. Twee verschillende bushaltes liggen op circa 10 minuten lopen. Op zondag raden we je aan om een taxi of Über te bellen, omdat de bussen op niet (vaak) rijden. Op onze contactpagina (zie de link van net) vind alle informatie op een rijtje!

Wat raden jullie deelnemers aan om mee te nemen?
Dikke sokken of sloffen voor in huis, wandelschoenen, een omslagdoek, slippers, eventueel een eigen bidon en een badjas voor de sauna.

 

Marketing & PR

Hebben jullie foto’s die ik kan gebruiken?
Ja, die kun je vinden via deze link.

Kan mijn bijeenkomst op de agenda van jullie website?
Ja, dat vinden we heel leuk! Als we dat nog niet aan je hebben doorgegeven bij de boeking,  kun je alle gegevens doorgeven via deze vragenlijst.

Mag ik mee in jullie nieuwsbrief?
Onze nieuwsbrief-redactie maakt iedere keer een zo objectief mogelijke afweging tussen alle verschillende activiteiten in onze agenda. We kunnen je daarom helaas geen ruimte hierin garanderen, maar proberen een keuze te maken van de dingen waarvan wij denken dat het op dat moment passend is.

Kan ik jullie meenemen in Instagram?
Ja graag, gebruik dan het liefst #dehoorneboeg of @dehoorneboeg.

 

Overig

Mag mijn hond mee?
Nee, dat gaat helaas niet… hij is vast blij je weer te zien zodra je weer thuis bent!